Dalit

Karalábékrémleves

2012. december 30. 14:12 - Dalit

 

Nálunk ez volt a karácsonyesti vacsora levese. Amilyen egyszerű, és hétköznapinak tünő, annyira elképesztő, különleges, valódi ünnepi leves lett. A választásban természetesen a fő ihlető a lányom volt, aki inkább a húsmentes ételektől lesz boldog.

Nem meglepő módon Chili és Vanilia receptje, amit most a tavalyi születésnapomra kapott könyvéből vettem, némi módosítással.

 

  • 3 evőkanál olaj
  • 1 tk zöld curry paszta (lehet többet is)
  • fél póréhagyma felszeletelve
  • 4 gerezd fokhagyma, aprítva
  • 5 cm gyömbér finomra aprítva
  • 3 db karalábé nagyjából 40 dkg, lereszelve
  • 1 l zöldségalaplé (most DM leveskockából)
  • 2 dl kókusztej
  • 1 zöldcitrom
  • 1 ek halszósz
  • 1 kk cukor
  • snidling, petrezselyemzöld, pirított magok

 

Az olajat felmelegítettem, és a curry pasztát pár percig pirítottam. Rádobtam a hagymát, fokhagymát, gyömbér, és összepároltam.

A lábasba tettem a lereszelt karalábét, felöntöttem a húslevessel, szükség szerint sóztam. Fedő alatt 4-5 perc alatt megfő.

A levest turmixgéppel pürésítettem. Hozzáadtam a kókusztejet. Zöldcítromlével, halszósszal, kevés cukorral izésítettem.

Apróra vágott petrezselyemmel, snidlinggel, és a pirított magvakkal tálaltam.

Eredetileg több zöldcurry, és thai citromfű van benne, de nálam most ez hiányzott, de így is remek volt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr194997870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása