Dalit

Egészben sült születésnapi kacsa narancsmártással, rizstortával, piros krumplival

2008. március 17. 18:50 - Dalit

Mint ahogy tavaszi posztomban is leírtam, elkezdődött a születésnapi szezon nálunk.

Apósom 85 éves lett, még sok évet kívánok neki egészségben, vidámságban.

Hosszan gondolkoztunk a menűn, aztán szerencsére megkaptam a tippet, hogy a kacsa az egyik kedvence.

A feladat nem volt könnyű. Két részletben kellett mindent csinálnom, mert az ottani konyha, nem túl jól felszerelt, tehát otthon mindent előkészíteni, és a véglegesítést a helyszinen elkövetni.

5 főre kellett készülnöm, és azt jól láttam, hogy egy kacsa nem lesz elég, kettő viszont nem fér a sütőbe. Végül a kacsa mellé vettem még 2 combot.

Végiggondoltam a köreteket is, és tudtam, hogy ez most nem a kisérletezés ideje, de azért egy narancsszósznak nem tudtam ellenállni, hála Loriennek.

Körülbelül úgy izgultam, mint egy elsőbálózó, a Párom már röhögött rajtam. De tudni kell, hogy még sohasem sütöttem egyben kacsát, és soha nem etettem meg a Párom teljes családját.
Tehát abszolút premier volt.

Egészben sült kacsa römertopfban

Egy egész kacsa
Két kacsacomb
durva só
kakukkfű
1 fej fokhagyma
1 hagyma
bors

Csütörtökön a kacsával először is megküzdöttem, levágtam a nyakát, fejét, kivettem belőle a májat, szívet, zuzát, és fél óráig szedegettem belőle szemöldökcsipesszel a maradék tollat, közben buzgón szidtam a felmenőit. Levágtam a püspökfalatot, meg a fölösleges hájakat.
A kacsát is besóztam durva sóval bőven, rászórtam kakukkfűvet, mellé szórtam a fokhagymát, és egy éjszakára elraktam.
Pénteken lesöpörtem róla sót, borsoztam, a belébe raktam egy fej hagymát, pár fokhagymát.
Mellével lefelé beleraktam egy beáztatott római tálba, és hideg sütőben kezdtem sütni 180 fokon.
Két óra után megnéztem, a kacsát szinte teljesen ellepte a kisült zsír, de még kellett neki egy kis idő. Kb 3 óra múlva  kivettem óvatósan a kacsát, és áthelyeztem egy tepsibe. Ha nagyképű akarnék lenni, azt mondanám, hogy konfitáltam.:)
Szombaton pár percig grilleztem,  csak annyira, hogy az utolsó sütés a másik lakásban fejeződjön be.
 Szombaton eljött a nagy nap, átvittük az ünnepség helyére, és az utolsó 10 percet már ott sütöttem.
A csodálatos ropogós bőre alatt, szétomlott a hús, minden része szaftos volt, még a melle is, a kiszáradásnak nyoma sem volt.



Mellé háromféle köret volt, plusz savanyúság.

Párolt káposzta

Piros krumpli, azaz paprikás hagymás tört krumpli

és

Rizstorta

1 bögre rizs
1 kanál olaj

kb. 15 dkg sajt vegyesen, trappista, füstölt, és egy kis parmezán

A rizst a szokásos módon megfőztem otthon. A helyszínen mikróban egy kerek jénai tálban megforrósítottam, belekevertem a sajtot, és óvatosan kifordítottam egy tálra.

Nagyon egyszerű és elegáns köret lett.
Szólj hozzá!
Címkék: kacsa narancs rizs

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr89384802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása