Dalit

Szezámmagos csirkemellcsíkok

2007. szeptember 23. 17:11 - Dalit

Nagy kihívás elé néztem ma.
Csak egy napig voltam a páromnál, bevásárolni se időm, se energiám nem volt. Ráadásul csak délben érkeztem, úgyhogy nagyon sok időt sem akartam tölteni a konyhával. Ezért nagy maradékfelhasználást csaptam.
Talátam a mélyhütőben még a múltkori csirkéből egy darab csirkemellet, a kamrában 2 db krumplit, egy még használható uborkát, meg hagymát.
Ebből kellett valami olyat csinálni, ami bőségesen elég kettőnknek.
Az eredmény egy nagyon bőséges, még vacsorára is bőven elég rántott csirkemellcsíkok lett, amihez ijedtemben még egy adag hagymát is kirántottam. Azért is nagy tett ez tőlem, mert ha valamit utálok, az a panírozás.
De mikor ezt szóvá tettem, akkor hálistennek ajánlkozott az Ember kuktának, így aztán a nehezét átvette tőlem.


Szezámmagos csirkemellcsíkok rántott hagymával

1 csirkemell vékony csíkokra vágva
1 nagy hagyma karikákra vágva

A páchoz:

olívaolaj
szójaszósz
kb. 2 centi gyömbér
kurkuma
garam masala fűszerkeverék

A panírozáshoz

Liszt
3 tojás
zsemlemorzsa
reszelt parmezán
szezámmag
tetszés szerint fűszer pl. oregánó, majoranna, vagy ami tetszik.

A pácban egy órát áztattam a csirkemellet, majd lecsöpögtettem. A  zsemlemorzsát összekevertem a szezámmaggal meg parmezánsajttal.
Szokásosan paníroztam először a csirkemellet, majd a hagymakarikákat és kisütöttem.
A végén a maradék panírhoz valóból, "egérkéket" panírgombócot csináltam és azt is kisütöttem.
Hasábburgonyát, és currys kukoricás rizst, és tzatzikit kínáltam mellé. A maradék páclébe lehet még mártogatni is a csíkokat.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr31174340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása