Dalit

Kelkáposztafőzelék stefánia vagdalttal

2008. május 05. 09:22 - Dalit

Hiába, én most nem a kreatív korszakomat élem a konyhában.
A kelkáposztafőzelék a lehető legunalmasabb, szokványosabb, napköziben közutálatnak örvendő étel.
Igazából már a komplementer ételeknél is említettem, és mint igazi magyar étel is büszkék lehetünk rá. Ráadásul szeretjük, nem túl gyakran, de évente kétszer biztos rámtör, hogy én pont kelkáposztafőzeléket akarok enni.

A blogom eddigi legnépszerűbb étele amúgy is a krumplifőzelék, ezért most megörvendeztetem a google-n keresőket egy másik egyszerű,  hétköznapi főzelékkel.

Mindig fasírttal adom, de most nem volt kedvem az olajban sütéshez, ezért lett a végén stefánia mellé.

Kelkáposztafőzelék

Közepes kelkáposzta (a jó ég tudja, mekkora)
Kb. fele-háromnegyede krumpli
köménymag
fokhagyma

bors
2 ek olaj
1 ek liszt
pirospaprika


A kelkáposzta torzsáját kivágtam, negyedeltem, majd csíkokra vágtam.
Feltettem főni annyi vízzel, amennyi épphogy ellepi. Mikor egy kicsit összeesett, melléraktam a kockára vágott krumplit, sóztam, köménymagot szórtam bele, és két összevágott fokhagymagerezdet.

Mikor megfőtt, az olaon megfutattam még 2 gerezd fokhagymát, beleszórtam még egy kevés köménymagot,  majd a liszttel barna rántást készítettem, belelehúztam a tűzről, és megszórtam pirospaprikával.
A rántást beletettem a főzelékbe, és összeforraltam.

Stefánia vagdalt

70 dkg darált sertéshús
2 zsömle
4+1 tojás
fokhagyma
1 hagyma
petrezselyem
só, bors, majoranna
zsemlemorzsa

4 tojást megfőztem. A zsemléket beáztattam vízbe.
A darálthúst összekevertem a kicsavart zsemlével, 1 tojással, az apróra  vágott hagymával, fokhagymával, petrezselyemmel, fűszerekkel. Jól összegyúrtam.

Egy deszkán ellapogattam, és a közepére helyeztem a négy főtt tojást. Beborítottam a tojásokat a hússal, és megformáztam. Kizsírozott tepsibe helyeztem, és megszórtam zsemlemorzsával.
30-40 percig sült 180 fokon.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr76454393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása