Dalit

Én kis kertet ültettem:)

2008. május 19. 16:42 - Dalit

Tősgyökeres pesti lányként, meg egyéb egészségi okokból nálam sosem voltak növények.
Most viszont egy egész virágládám lett.
Jó gasztrobloggerhez méltóan nem virágokat, hanem fűszernövényeket ültettem.
Kertészkedéshez semmi de semmi tudásom és tapasztalatom nincsen, egyszerűen tettem egy kísérletet és a tescoban vásárolt fűszernövényeket átültettem.
Komolyan mondom, csoda történt, az első nap csuffadt, elsárgult növények elkezdtek élni, bimbózni, zöldellni.
Igazából hét közben a Párom gondozza, én csak hétvégén odamegyek, és csodálom őket. Meg néha ollóval nekiesek, és levágok belőle valamennyit.


A balkonláda jobb fele: snidling, kakukkfű (mindkettő nekiállt virágozni,) görög bazsalikom.

Koriander, nagy büszkeségem, 3-4 sárga levél volt rajta elültetés után 2 nappal.


Menta, ezen is minden levél az utóbbi 2 hétben nőtt. Az eredetiek leestek, elsárgultak.

Most ráadásul nyertem még a társasházi kertben is kb. 2 nm-et, oda is folytatom az ültetgetést.

Bármilyen szakmai jótanácsot nagyon szívesen fogadok.
12 komment
Címkék: locsifecsi

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr43476665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gourmandula · http://gourmandula.blogspot.com 2008.05.19. 17:22:59

juuuj, nálam ugyanez a helyzet. Csak én már tavaly kezdtem. És a rozmaring és a kakukkfű a telet is simán vitte, az oregánó padig mostanra újra bokrot (szószerint) hajtott az elhaltnak hitt maradványaiból. Ezenm a hétvégén tervezem a bazsalikomot, mentát, majorannát, stb. kiültetni, mert tavaly annyira bejött, hogy csak kilépek a terszra, és szakítok, mi kell... legjobb...:)

t3v · http://okostojas.blog.hu/ 2008.05.19. 18:14:35

mentát kiültetni tilos, minden mást elnyom. a snidling nagyon vízigényes, azt lehet, hogy majd külön kell kezelni. Nálam a tűző napot és hatvan fokot (!) csak a rozmaring és kakukkfű bírja, bazsalikomból már vagy egy tucatot kinyírt a helyi időjárás :)

chilii · http://chilii.blog.hu 2008.05.19. 19:14:33

igen, a menta intenzíven szeret terjeszkedni :D hétvébégén kaptam borsmentát (ez valamiért kiveszett tavaly, teljesen érthetetlen) és citrom illatú mentát. én régi tetőcserepeket nyomtam (izzadtságos munkával beástam) le a földbe körben, hogy a gyökerek ne tudjanak terjeszkedni, majd kiderül, hogy bevállik-e, minden esetre a szakirodalom szerint működnie kell!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.05.19. 20:56:20

chilii
nem működik!:)) a menta gyükere, a legkisebb rést is megtalálja, és elterpeszekedik. úgy érdemes közös ládába ültetni, hogy cserepestől (zárt aljú) kell beásni a földbe.

dalit
érdemes zsályát és rozmaringot is ültetni. igénytelen és nagyon hálás növények. a baszalikommal vigyázni kell mert nagyon vízigényes. ha a szára fásodni kezd a szárazságtól, a levele megkeseredik.
a képeket nézve, egy kicsit keveslem a földet. így nem jut elég tápanyag a növényeknek. töltsd fel addig, hogy csak egy ujjnyi szegély maradjon.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.05.19. 21:06:24

...ja mégvalami. így ahogy van, töltsd fel földdel, mert nem árt, ha egy kicsit jobban fedi a föld a növények szárát. öntözd meg előtte alaposan, és utána szorjál rá lazán nyirkos virágföldet, annyit hogy másfél centivel a pereme alatt, ott ahol a csík is van a láda belsejénél, legyen a föld szintje.
bocs az okoskodásért, dehát te kértél tanácsot:)))

chilii · http://chilii.blog.hu 2008.05.20. 09:33:40

köszi! végülis egy kis terjeszkedésnek nem vagyok ellene, ami átlépi a határt, az menthetetlenül a teáskannámban fog kikötni :D

Dalit! hétvégén vettem a kertészetben arany oregánót, nagyon jól néz ki, egész világos, tényleg szinte aranyló levelei vannak! és ültess zsályát is, az is elég strapabíró, ja és borsikafüvet!!! a párom most eperpalántát nevel az ablakban. nagyobb szemű kavicsokkal szórta tele a láda tetejét, hogy az eső ne tudja kiverni a földet a ládából!

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2008.05.20. 15:06:40

Nagyon köszönöm a jótanácsokat. Vasárnap már vettem földet, és feltöltjük ma. A rozmaring már meg is van, várja hogy elültessem. Ráadásul két kis cserepet kaptam, ezek szerint lesz bőven.
A tanácsaitok alapján, akkor a mentát kiszedem, és belerakom egy jó nagy cserépbe, ki a kertbe.
Bombadil Toma, nehogy bocsánatot kérj, én köszönöm a jó tanácsokat. És készülök még zsályát meg tárkonyt venni.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.05.20. 17:45:53

akkor, lassan komoly fűszerkert kezd kialakulni:)) a snidlingről se felegkezz meg! milyen egy vajaskenyér nélküle? :))
én is nagy fűszer és kert rajongó vagyok
picasaweb.google.com/artlobo/TavasziKertSzkedS

zizicukor 2008.05.28. 12:21:39

A ládába föld is kéne, hogy növekedjék a növény!

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2008.05.31. 22:02:36

Igenis, jelentem, feltöltöttem földdel.
Plusz a kertben nyertem 2 négyzetmétert, és ma ültettem, majorannát, rozmaringot, lestyánt; és tárkonyt.:)
Kiváncsi leszek, mi lesz belőlük.

gyöngymenta 2012.06.01. 17:40:06

nekem is rengeteg fűszernövényem van, annál is inkább biztatlak Titeket e használatukra mert ők mind gyógynövények is. Bár a kezdeti használatukkor bánjatok velük óvatosan amíg hozzászoktok. teljesen más a friss növények íze. A ROZMARING nem éli túl a -10 fok feletti teleket. A borsika fűnek sok változata van A hüvelyesekhez nagyon passzol.A mente tényleg tarackosan terjed. Neki is sok változata van :)
süti beállítások módosítása