Dalit

Töltött dagadó

2008. november 03. 17:15 - Dalit

Pénteken amikor a hentesnél voltam, eltökéltem, hogy csak és kizárólag egy csirkét veszek, és azt osztjuk be a hétvégén.

De sajnos az elöttem álló egy olyan gyönyörű dagadót vett, és a hentesfiú olyan kedves volt, hogy nem bírtam ellenállni. Ismét egy olyan étel, amit szökőévben egyszer csinálok, fogalmam sincs miért.

  • Egy olyan kg-os dagadó a hentes által felszúrva
  • 2 szikkadt zsömle
  • 1 kemény tojás
  • 1 tojás
  • 1 csirkemáj
  • 1 marék szárított vargánya
  • 2 fej fokhagyma
  • só, bors, majoranna
  • 3 ek zsír vagy olaj

 

A zsemléket beáztattam vízbe, majd kinyomkodtam belőle a vízet. Összekevertem a kockára vágott keménytojással, májjal, és a fűszerekkel. Beleraktam egy marék beáztatott gombát is. Jól összegyúrtam.

A dagadót alaposan bedörzsöltem kívül-belül sóval, borssal, majorannával. Belegyömködtem a töltelékelt, és hústűvel összezártam.

Egy tepsibe raktam a zsirt, majd rá a húst, és beleöntöttem 1-2 dl vizet. Fóliával letakarva 180 fokon sütöttem 1 órát, majd 220 fokon még olyan 15 percet, hogy megpiruljon a külseje.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr35745210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása