Dalit

Sült libacomb párolt káposztával és kelbimbóval majdnem Momofuku módra.:)

2008. november 24. 18:06 - Dalit

Egyrészt itt volt a Márton nap, amit lekéstem. De gondoltam, jobb későn mint soha, és vettem két libacombot vasárnap.

Találkoztam fél kg gyönyörű kelbimbóval is, és elgondolkoztam, hogy a csőben sült és vajas verzión túl is kell, hogy legyen élet.

A harmadik gondolatom meg az volt, hogy egy életem, egy halálom, még egy kisérletet teszek a párolt káposztára, ami nálam általában vagy elég, vagy nem párolódik meg rendesen, vagy mindkettő.

A kelbimbónál megint chili és vanilia remek tanácsát követtem, hogy főzés helyett sütőben is lehet zöldséget készíteni. Azt viszont biztosan tudtam, hogy a halszósz nálunk az étel közelébe sem kerülhet, ez már kiderült előző kisérleteimnél. Úgyhogy egy kicsit megvariáltam a dolgot, különös tekintettel arra, hogy újhagyma sem volt otthon, csak lila. De a kelbimbó egyiktől sem sértődött meg, sőt.:)

A libacomb

A libacombot megtisztitottam, megszórtam rozmaringgal, és durva sóval, állni hagytam egy órát.  Egy serpenyőben gyorsan megsütöttem a két oldalát, majd beleraktam egy tepsibe 5 fokhagymagerezd társaságában leöntöttem fél deci vizzel, és lefóliáztam.. 150 fokra állítottam a sütőt, inkább egy kicsit kisebbre, és 3 órát hagytam sülni. Mikor elkészült, még 10 percig nagy lángon pirosra sütöttem. Isteni omlós, nem száraz, de ropogós lett.

Párolt káposzta

Közben elkészítettem a párolt káposztát zsombolya tanácsai alapján, aki ugyan antigasztro, de biztos vagyok benne, hogy nagyon jól főz. Tehát olajat hevítettem egy lábasban, megszórtam két teáskanál köménymaggal, és egy evőkanál cukorral. Mikor a cukor már elolvadt, beleszórtam a káposztát. Aláöntöttem fél dl vizet, hogy elindítsam a párolódást, és megsóztam. Először fedő alatt, aztán fedő nélkül, néha megkavarva pároltam, és mikor már majdnem kész volt, csak akkor öntöttem bele egy evőkanál ecetet. Mint kiderült ez volt a titok, hogy az ecet az elején megkeményíti, és nem engedi párolódni. Legalábbis nekem nagyon bevált.

A libát kivettem a sütőböl, és hagytam egy fél órát, hogy közben elkészíthessem a kelbimbót.

Kelbimbó majdnem Momofuku módra

Fél kg kelbimbó
olivaolaj10 ek alaplé
3 ek szezámolaj
1 ek barnacukor
fél citrom leve
fél fej lilahagyma apróra vágva
másfél cm gyömbér lereszelve
1 gerezd fokhagyma lereszelve
1 tk szezámmag
izlés szerint chilipaprika, nálam édes chiliszósz a gyengébb gyomrúak kedvéért.

A bimbókat megtisztitottam, és félbevágtam. Egy tálban olivaolajjal bőven összekevertem, megsóztam. Egy nagy tepsibe a vágott felükkel lefele egymás mellé helyeztem, és a kb 200 fokos sütőben 20 percig sütöttem, ezalatt megpuhult, és egy kicsit meg is pirult.

Közen elkészítettem hozzá a meghamisított öntetet. A halszószt, alaplével, az újhagymát apróra vágott lilahagymával helyettesítettem. Összekevertem az összes hozzávalót, majd a már elkészült kelbimbót meglocosltam vele, és az asztalra is tettem, hogy mindenki izlés szerint locsolhasson még.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr93785991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása