Dalit

Peche Melba vagy valami hasonló

2009. július 06. 17:52 - Dalit

Kedves amerikai vendéget hívtam vacsorára, ezért teljesen hagyományos menüvel vártam. Marhahúsleves maceszgombóccal, és hortobágyi palacsinta.

Az Index Mit főzzünk holnap topicjában tettem fel a kérdést, hogy vajon milyen desszert lenne jó, ha van itthon őszibarack. Nagypapi, akire mindig számíthatok, ajánlotta ezt az édességet.

(Elnézést, ez egy éjszakai fotó)

Peche melba

4 őszibarack
fél dl vodka
cukor
vaj
vaniliafagylalt

 

A barackokat először forró vízbe tettem egy percre, majd hideg vízbe, és leszedtem a héjukat. Ezután kettőbe kellett volna vágnom, de nem magvaválló, hanem magja válló barack volt, a magjánál kettőbe vált, de a magjától az istennek sem vált el. De nem adtam fel, darabokat vágtam belőle, és kevés cukorral és vodkával hagytam érlelődni a hűtőben. Mikor a vacsora után olyan két órával már fért a hasunkba még valami, kivettem a léből. Vajon cukrot karamellizáltam, majd gyorsan megsütöttem a barackokat. Üvegtál aljába tettem és ráraktam 1-2 gombócnyi fagyit. Nagyon finom volt a langyos barack és hideg fagylalt összhangja.

Szólj hozzá!
Címkék: vodka őszibarack

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr941227820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása