Dalit

Mákos meggyes kehely

2010. szeptember 22. 13:14 - Dalit

Vagy pohárkrém.

 

Ami torta akart lenni.
Két dolgot lehet tudni rólam. Nem tengnek túl a desszertek a repertoáromban, és nem szoktam befőzni, gyümölcsöt, egyebeket eltenni. Hivatkozhatnék a helyhiányra, meg hogy nem is nagyon esszük, de igazából hiányzik is belőlem a vágy. Ez alól pár évenként egy kivétel a rumos meggy. Ezt befőttnek nevezni túlzás, mert nem főzöm. Egyszerűen egy befőttes üvegbe rakok egy réget kimagozott meggyet, egy réteg cukrot, és így tovább, a tetejére cukor, egy kevés nátrium benzoét, lezárom, és elrakom. Amikor eszünkbe jut, fél évvel később, egy nagyon kellemes, alkoholos, „rumos” meggy lesz belőle. Most több mint egy év eltelt, mire eszünkbe jutott, viszont azóta fogy is rendesen.
Torta meg úgy akart lenni, hogy kitaláltam, hogy valami szilvás dolog de jó lenne a múlt heti születésnapra, és volt otthon egy mascarpone, a jó ég tudja már, miért. Meg is találtam Cserke nagyon vonzó szilvás máktortáját, amiben mascarpone is van, meg az általunk nagyon preferált mák is.
A piacon nagyon halovány szilva volt, úgyhogy kitaláltam, hogy jó lesz ez nagyon a rumos meggyel is. Aztán nekiálltam, és életem leglaposabb mákos piskótalapját sikerült megsütnöm. Álltam felette, újabb kísérletre sem alapanyag, sem idő nem volt. Kitaláltam, hogy jó lesz ez, ha csinálok belőle egy pohárkrémet, és minden hozzávalót egymásra halmozok.
Gyertyát ugyan nem tudtunk rátenni, de tényleg jó lett.
Vigyázat, az adagolást nem tudom igazán pontosan, de nagyságrendileg stimmel.
 
A mákos piskótához
 
  • 5 tojás kettéválasztva
  • 2 ek tejföl
  • 4 tojás, kettéválasztva
  • 2 ek tejföl
  • 12 dkg cukor
  • 16 dkg darált mák
  • 3 púpos ek liszt
  • 1 vaníliás cukor
  • kevés őrölt fahéj
  • 1 dl tej
  • 5 ek a rumos meggy levéből
  •  
Krém:
 
  • 25 dkg mascarpone
  • 1/2 rúd vanília magjai
  • 1/2 dl meggylé
  •  
A tetejére
 
  • 25 dkg rumos meggy
  • Egy zacskó zselatin
 
1.    A tojások sárgáját a fele cukorral habosra kevertem. A fehérjét kemény habbá vertem. A többi hozzávalót összekevertem alaposan a sárgájával, végül óvatosan belekevertem a habot is. Egy sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem, és 180 fokon 20 perc alatt megsütöttem. Talán sütőport kéne beletenni, vagy kisebb sütőformát választani, hogy elég magas legyen, nekem most elég lapos lett.
2.    A mascarponét összekevertem a meggylével, a vaníliával.
3.    A meggyet a levével együtt a zselatinnal összefőztem, és hagytam kihűlni.
4.    Egy-egy kehelybe beletépkedtem a piskótát, rákentem a krémet, és a tetejére öntöttem a meggyet. A hűtőben várt egy órát.
Szólj hozzá!
Címkék: meggy mák

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr742315095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása