Dalit

Shakshuka - Dukan

2012. augusztus 19. 21:57 - Dalit

A shaksuka egy nagy kedvenc nálam, amit általában a Humusz bárban eszek.

Egy nagyon népszerű izraeli étel. Ugyanezen a néven fut egy hasonló, de egészen más török étel is, annyi különbséggel, hogy ott az alap a padlizsán, Izraelben meg a paradicsom.

Most valami vegyes dolgot készítettem az izraeli, a török shakshuka és a ratatouille keverékét.

  • fél kg paradicsom
  • fél padlizsán
  • 3 paprika
  • egy hagyma
  • két fokhagymagerezd
  • római kömény
  • koriander
  • zatar
  • egy kis doboz olasz paradicsompüré
  • kevés olaj
  • só, bors

 

Először meghámoztam a paradicsomot. Egy lábasban vizet forraltam. A paradicsomok zöldjét leszedtem, és egy kicsit bevágtam a csumájánál. A forró vízbe dobtam egy percre, majd azonnal hideg vízbe raktam. Így nagyon könnyen lejött a héja. Felkockáztam, félreraktam.

Egy nagy lábasban kevés olajon megpároltam az apróra vágott hagymát és fokhagymát. Rádobtam a felkockázott padlizsánt, és a félkarikára vágott paprikát. Megsóztam. Lefedtem és megpároltam. Mikor már félig megpárolódott, rádobtam a paradicsomot és a paradicsompürét  Fűszereztem a morzsában összetört római köménnyel, koriandermaggal. Addig főztem, míg a paradicsom lényegében belefőtt a masszába, Amikor elkészült, beleütöttem három darab tojást, és hagytam, hogy a zöldségben megsüljön, főjön.

Minden tányérba kerül egy tükörtojás, meg elég shakshuka. Még jobb, ha a humusszal tálaljuk, most a diétámba nem fér bele. 

shakshuka.jpg

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr684711772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odzsika 2013.01.21. 12:01:52

Szia!
Érdekelne, hogy dukan idején miket lehet enni a humusz bárban? Régóta szemezek vele, de most egy kis változatosság kedvéért már tényleg eljutnék oda, hogy kipróbáljak valami fincsit!
süti beállítások módosítása