Dalit

Vega lasagne

2013. november 09. 18:33 - Dalit

Mivel a lányom alapból nem nagyon eszik hús, és mostanában én sem nagyon kívánom, kitaláltam, illetve ösztönösen csináltam egy vega lasagnet. Már csak azért is le kell írnom, mert annyira nem terveztem meg előre, és annyira isteni lett. A hozzávalókat csak nagyjából írom, mert nem mértem semmit.

 lasagne3blogra.jpg

  • 8 lasagne lap
  • kb. 2 bögre fagyasztott zöldbab
  • 3 kisebb sárgarépa
  • 1 nagy csomó mángold
  • 1 közepes cukkini
  • két gerezd fokhagyma
  • négy kanál liszt
  • fél liter tej
  • 1 doboz cottage cheese, (mert ez volt itthon, természetesen lehet ricotta vagy túró)
  • vaj
  • olaj
  • egy mozarella
  • reszelt Grana padano
  • só, rozmaring, kakukkfű, oregano

Először is feltettem főni sós vízben a zöldbabot és a ferdén darabokra vágott sárgarépát. Megpucoltam a mángoldot, és vajon a fokhagymával, sóval megpároltam. A cukkinit szeletekre vágtam és olajon elősütöttem, közben rozmaringgal, kakukkfűvel fűszereztem és a végén sóztam.

A mángoldot összekevertem a cottage cheese-zel. Egy lábasban két-három kanál vajjal, 3-4 evőkanál liszttel és fél liter tejjel besamelmártást készítettem. Sóztam. A mozarellát vékony szeletekre vágtam.

A hozzávalókat nekiláttam szépen egymásra rakosgatni.

Egy tepsit kiolajoztam, ráraktam egy réteg lasagne lapot, erre a zöldbabos sárgarépát, mozarella szeletet, besamelt. Következő lasagne lap, rá a mángold mozarella, besamel, újabb lasagne lap, rá a cukkini, mozarella besamel, végül az utolsó lap, és bőven rá a besamel. 200 fokos sütőben kezdtem sütni, és 10 perc után rászórtam jó sok reszelt sajtot, és még 10 percet sütöttem. Rengeteg let,t már látom, hogy holnap nem kell főznöm. 

Szólj hozzá!
Címkék: vega zöldség

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr815622214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása