Dalit

Cseresznyés clafoutis

2009. július 05. 13:38 - Dalit

Az a vicces, hogy  mióta naponta főzök, abszolút nem írok.

Igazat megvallva, nincs is sok új receptem,vagy mások receptjeit használom szó szerint. Ma már olyan gazdag a magyar gasztroblogger társadalom, hogy nehéz újat kitalálni. Cseresznyeszezonban ez a süti is rendkivúl nápszerű volt. Én igen ritkán csinálok sütit, ugye kettőnknek nem érdemes, de most egy nagyon kellemes délutánt töltöttünk a szomszédainkkal a kertben, és így megosztva már nagyon jó alkalom volt.

A receptet a Szakácsok könyvéből vettem, csak két adagolás volt szerintem összekeverve, én a módosított receptet írom most le.  Meglepő módon a recept a kenyerek és tészták fejezetbe került.

125 g finomliszt
60 gr porcukor
200 g tej
100 g tejszín
3 nagy tojás
vanilia
250 gr cseresznye

vaj, liszt, porcukor az edénybe.

 

A tojásokat különválasztom, a fehérjét felverem. A liszet a porcukorral, vaniliával, vagy vaniliás cukorral összekeverem, majd belekeverem a tojásokat, és lassan a tejet és tejszínt, amíg sürű palacsintatésztát kapok. Két órára félreraktam állni.

A sütőt 200 fokra felmelegítem. A kimagozott cseresznyékre szórtam egy kevés porcukrot. Egy kerek lapos jénait, kivajaztam, kiliszteztem és beleszórtam a cseresznyét.

A palacsintatésztát összekeverem a felvert fehérjével, majd ráöntöm a cseresznyére. 200 fokon 25 percig, majd még pár percig 180 fokon sütjük.

Nagy sikerem volt.
 

 

 

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: csereszne

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr911227792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása