Dalit

Narancsmártás a kacsához

2008. március 17. 18:57 - Dalit

Olyan hosszú lett az előző posztot, hogy inkább külön leírom a narancsmártást.

A kacsa aprólékja, láb, nyak, zuza
1 liter alaplé
kb. 4 dl vörösbor
1 ek darált zöldség (vagy némi leveszöldség)
4 narancs
2 evőkanál narancslekvár
1 tk mustár
1 tk liszt
olaj
kevés vaj

A kacsa aprólékot olajon lepirírottam egy kicsit, majd felöntöttem lassan alaplével és az elején két dl vörösborral. Hosszú ideig főztem, néha újra felöntve alapléval, és vörösborral, amíg kb. 2 dl nem lett belőle.
Leszűrtem. Egy másik serpenyőbe kevés vajon a lével besamellmártást csináltam.
A maradék levet a narancsléval tovább főztem, és sűrítettem, majd egy nagyon kevés besamellel süríttem, végül mustárral, lekvárral, és még egy kis sóval véglegesítettem.
Sűrű hús és narancs esszencia lett belőle.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr2384988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása