Dalit

tökéletes sültcsirke, sok-sok zöldséggel

2010. szeptember 19. 17:43 - Dalit

 És közben a mezzo-n a Berlini Filharmonikusok Bartók Csodálatos mandarinját játsszák.

Nem én mondtam, hanem a párom. Illetve írta ebéd után a Facebookon.
Ehhez az ételhez "csak" két férfi kellett. Az egyik szokás szerint Gordon Ramsay. Én csak elkezdtem, megadtam az utasításokat, és elszaladtam valahova. Mire hazajöttem, elkészült a tökéletes sült csirke. Nekem már csak annyi dolgom volt, hogy sütöttem hozzá még egy kis tökéletes sült krumplit, és tökéletes tejszínes kelkáposztát.
Ebédhez háttérnek bekapcsoltuk a Mezzot, és egy tökéletes Bartók előadást hallgattunk.
Jó vasárnap volt. 
 
 
 
Hozzávalók:
 
  • egy egész csirke
  • él dl olívaolaj
  • egy evőkanál édes csiliszósz
  • egy teáskanál őrölt paprika (eredetileg csili, de tekintettel vagyok másokra)
  • 4-5 szál kakukkfű
  • 2 szál rozmaring
  • másfél fej fokhagyma gerezdekre szedve, egy nagy késsel megroppantva
  • másfél citrom gerezdekre vágva

  • Egy csomag leveszöldség sárga és fehérrépa vegyesen
  •  

A sütőt 240 fokra melegítem. Az olívaolajat összekeverem a csiliszósszal, és a paprikával, és egy tk. sóval. Alaposan bedörzsölöm vele a csirkét kívül, belül. Belerakok a csirke belsejébe néhány szál kakukkfüvet, rozmaringot, fokhagymagerezdet.

Egy tepsibe helyezem a csirkét, köré szórom a maradék kakukkfüvet és rozmaringot, citromot, fokhagymagerezdet, és a vékonyabb szeletekre vágott zöldséget. A tepsibe öntök kb. egy dl vizet.
 
Ekkor én el is mentem itthonról, a pontos használati utasítást hátrahagyva.  Mire hazaértem, el is készült. 
 
A csirkét a 240 fokra forrósított sütőben 10 percig sütjük, majd ecsettel még alaposan megkenjük olívaolajjal. A sütőt 180 fokra állítjuk, ráöntünk még egy kevés vizet, és kb., 30 percig sütjük, amíg a csirke szép barna és omlós lesz. Egy hústűvel ellenőrizzük a comboknál.
Ha kész van, elzárjuk a sütőt, és hagyjuk még 10 percig pihenni.
Közben el tudjuk készíteni a tökéletes sült krumplit is.
 
Tényleg nagyon finom lett, és az még hab a tortán, hogy fantasztikus zenét hallgattunk.
1 komment
Címkék: csirke

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr702308012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nanga (törölt) 2010.09.21. 12:53:29

nocsak, vetélytársa akadt a csirkemájnak :)))
süti beállítások módosítása