Dalit

Kaptár - II. Üzleti reggeli

2012. szeptember 10. 11:03 - Dalit

Az ősz, a betakarítás, a szüret és a szinek jegyében

 

Választásunk hogy vállalkozunk címmel tartjuk most már rendszeresen, havi női vállalkozói reggelinket a Kaptárban.

Most már szinte hagyománynak is tekinthető, hogy a reggelit én biztosítom, szerénytelenség nélkül mondhatom, hogy nagy sikerrel:) Mivel kedves vállalkozó társaim már nagyon várják a recepteket is, gyorsan megosztom, mit kínáltam ezen a koraőszi, meleg reggelen.

reggeli1.jpg

kollazs400.jpg

magvas teljes kiőrlésű zsemle

almás muffin

répás almás muffin

scone

baba ganoush

zakuszka

zöldfűszeres túrókrém

 

Magvas teljes kiőrlésű zsemle

 

      • 60 dkg kenyérliszt
      • 30 dkg tk tönkölyliszt
      • 10 dkg fehér rozsliszt
      • 3 dl joghurt
      • 2 dl víz
      • két zacskó élesztő
      • 4 kk só
      • 1 kk curry
      • két ek tökmag, két ek napraforgó mag, két ek  dió egy ek lenmag
      • egy-egy ek a fenti magokból a szóráshoz

 

 A magok kivételével a hozzávalókat alaposan összegyúrom. Robotgéppel 10 percig lassú fokozaton, majd a száraz serpenyőben megpirított magokkal együtt még 10 percig dagasztom. Két és fél szeresére kelesztem.
20 felé osztom, zsemléket formázok belőle. majd ismét kétszeresére hagyom kelni. Egy éles késsel bevágom, vizzel vagy tejföllel megkenem, és a maradék maggal megszórom.
A sütőt 240 fokra előmelegítem, egy vízzel teli tepsit helyezek az aljára, és a zsemléket kb. 20 perc alatt megsütöm.

magvaszsemle6.jpg

 

Répás almás muffin

      • 2 tojás
      • 4 ek xilit
      • 10 dkg répa
      • 10 dkg alma
      • 10 dkg zabpehely
      • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
      • 5 dkg finom liszt
      • 8 dkg túró
      • fél sütőpor
      • 1 nagy ek. joghurt


A répát finomra, az almát vastagabbra reszeltem.A tojást összekevertem a xilittel, majd a répával, almával, majd a túróval és a tejföllel. Egy másik tálban összekevertem a zabpelyhet, liszteket és a sütőport. A száraz és nedves anyagokat alaposan összekevertem, és előmelegített sütőben, kivajazott muffinsütőben 25 perc alatt megsütöttem. 
Papírkapszlikba kanalaztam 2/3-ig, majd előmelegített sütőben 25 perc alatt 170 fokon készre sütöttem.

zamat és illat receptje

repasalmas5.jpg

 

Scone

 

      • 35 dkg liszt
      • 1 nagy csipet só
      • 1 púpos teáskanál sütőpor
      • 10 dkg hideg vaj
      • 1 púpos evőkanál kristálycukor
      • 1 ek vaniliás cikor
      • 170 ml joghurt
      • 3 evőkanál tej

A scone egy a brit területeken nagyon népszerű, skót eredetű péksütemény, aminek nagyon nagy előnye, hogy pikkpakk kész van, és remek lekvárhoz, sajthoz. Most felkelés után fél órával már pakoltam is el.
A lisztet, sót és sütőport összekevertem, hozzáadtam a hideg, feldarabolt vajat, a cukrot a joghurtot, tejet, és nagyon gyorsan összegyúrtam, hogy ne melegedjenn fel. 10 percre beraktam a hütőbe.
Kivettem, és egy lisztezett felületen kicsit átgyúrtam, majd kinyújtottam 1-2 cm vastagra, és egy kis, 4-5 cm pogácsaszaggatóval kiszagattam.
220 fokos sütőben 15 perc alatt megsütöttem, és már szaladtam is, hogy még frissen adhassam a vállalkozónőknek lekvárral és sajtkrémmel.

fakanál receptje alapján

Baba ganoush

 

Egy újabb verzió a padlizsánkrémre, most épp török recept alapján. Életveszélyesen finom.

      • 2 padlizsán
      • 1 gerezd fokhagyma
      • 4 ek tahini
      • 2-3 ek olivaolaj
      • só, bors
      • kevés citrom

A padlizsánt alaposan megszurkálom, majd forró sütőben addig sütöm, míg a héja elkezd szenesedni. Mikor kihül a belét kiszedem,, és a szétnyomott fokhagymával, és a többi hozzávalóval összeturmixolom. A végén citromlével izesítem.

Zöldfűszeres túrókrém

 

  • 25 dkg túró
  • 2 ek joghurt
  • egy csokor petrezselyem
  • egy marék snidlin
  • egy kápia, vagy pritamin paprika
  • só, bors

A petrezselymet és a snidlinget nagyon nagyon finomra vágom. A paprikát egész apró kockára vagdosom. A túrót összekeverem a többi hozzávalóval, és hagyom egy éjszakát a hűtőben, hogy a hozzávalók összeérjenek. Remek a zsömléhez, és a sconehoz is.

 turokrem4.jpg

beszelgetes3.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr854762249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása