Dalit

Rozé kacsamell zsályás vöröslencsével és kakaós karfiollal

2009. február 25. 17:00 - Dalit

 

A kacsamell mára számomra a jól bevállt ünnepi étellé vált. Mindenki kedvence, különleges, és a gyakorlat miatt egyre jobb és jobb lesz.
A két köretet már többször elkészítettem, örök hálám a közreadóknak.
 
2 db kacsamellfilét előző nap előkészítettem. Először is a bőrös felét a húsig kockásan bevágtam. Majd durva sóval beszortam, körészórtam egy szeletekre vágott hagymát, 3 felvágott fokhagymát, két szál kakukkfűvet. Lefóliáztam, és elraktam a hütőbe.
Másnap a felhasználás elött jó egy órával kivettem a hütőből, leszórtam róla a hagymát, sót.
Egy serpenyőben a börös felével elkezdtem sütni. Addig sütöm, amíg ropogós nem lesz a bőre, majd megfordítom, és a másik felét még kb. 3 percig sütöttem.
180 fokos sütőbe beraktam, és hagytam még 10 percet.
Mikor kivettem, a deszkán pihentettem 10 percet és csak utána szeleteltem fel. Gyönyörű rozé, de nem véres, szaftos lett.
 
 

Zsályás vöröslencse

 
1 bögre vöröslencse
1 ek vaj
1 ek szárított zsálya
1 bögre zöldség alaplé
1 bögre víz
 
 

Kakaós karfiol

 
Egy közepes karfiol
frissen örölt vegyesbors
egy csipet cayenne bors
kakaó (valódi, nem cukrozott)
 
A karfiolt megtisztítom, és viszonylag kicsi rózsákra szedem. Egy tálba megsózom, borsózom, ,majd olívaolajjal alaposan megöntözöm. Jól összekeverem, hogy mindenhol olajos legyen. Egy kifóliázott tepsibe szórom, és teaszürővel megszórom kakaóval, hogy mindenhol legyen rajta. 200 fokra előmelegített sütőben 35 percig sütöm.
 
Ménesi kadarkát ittunk hozzá Arad mellől. Mindenkinek ajánlom.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr87962974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása